Accepted Papers



Accepted Papers All List
Accepted Papers
  1. Dr. Öğr. Üyesi Fahriye Begüm Yıldızeli Amerikalı Misyoner Mary E. Van Lennep’in Osmanlı İmgesi Ve Eğitim Faaliyetleri
  2. Hatice Ayar, Osmanlı Mekteplerinde Islah Faaliyeti: Usul-İ Cedid Hareketine Bütüncül Bir Bakış
  3. Uğur İnan, Osmanlı Devleti’nde Alman Protestan Misyonerler Tarafından Açılan Diyakonez Okulu (Talitha Kumi Kız Okulu)
  4. Ahmet Gedik, Tunuslu Hayreddin Paşa, Sadıkiyye Koleji
  5. Fatma Ürekli, İstanbul’da Açılan Güzel Sanatlar Yüksek Öğretim Kurumu: Sanayi-İ Nefîse Mekteb-İ Âlîsi
  6. Melike Sarıkçıoğlu Ökten, İran’da 19.Yüzyılda Eğitimin Modernleşmesi
  7. Keziban Acar, Rus Modernleşmesi ve Eğitim Kurumlarındaki Yansımaları
  8. Selçuk Esenbel, Japon Modern Eğitiminin Kurulusunda 1868 Meiji Restorasyonu’nun Rolü
  9. Araş. Gör. Dr. Sabri Becerikli; Doç. Dr. İsmail Tetikçi, Baltacıoğlu’nun Resim Öğretimi İle İlgili Görüşlerinin Günümüz Resim Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi
  10. İshak Tekin, Özel Bir Din Öğretim Kurumu Olarak Burhan-I Terakki Mektebi Üzerine Bir İnceleme
  11. Salih Zeki Zengin, Tanzimat Sonrasında Yüksek Din Eğitiminde Islahat: Dârülfünûn Ulûm-I Âliye-İ Diniye Şubesinin Kurulması
  12. Haluk Perk, Çok Dilli Diplomalar
  13. Yasemin Tümer Erdem, Müfettiş Raporlarına Göre Öğretmenlerin Niteliği
  14. Nesrin Aktaran, İslamcı Aydınların Mekteplere Dair Görüş ve Önerileri
  15. Cemal Karabaşoğlu, 19. Yüzyıl Osmanlı Müzik Kurumlarındaki Değişim ve 20.Yüzyıla Etkisi: Dârü’l-Elhân Örneği
  16. Murat Can Dilber, Mehterhâne-İ Hümâyûn’dan Muzika-İ Hümâyûn’a: Osmanlı Müzik Kurumlarında Değişim ve Dönüşüm
  17. Alparslan Durmuş, Osmanlı Eğitim Sisteminin Mektepleşme Sürecinin Dış Kaynakları
  18. Ayşe Aksu, Amerikalı Misyoner Eğitimcilerin Anlam-Değer Dünyalarına Dair Kendi Söylemleri Çerçevesinde Bir Analiz
  19. Asyraf Isyraqi Bin Jamil (Dr.) Malezya'nın 19. Ve 20. Yüzyıllarında Pondok ve Medrese'nin Hayatta Kalması
  20. Gülsüm Pelivan Ağarakça, Osmanlı Mekteplerinde Ahlak Derslerinin Varlığı
  21. Mustafa İnce, Mısır’da Eğitimin Modernleşmesi (1798-1919)
  22. Serdar Serdaroğlu, Osmanlı Mektep Programlarında Islah Çabaları, Ticaret-Sanayi Ve İktisat Kıyasları (Çağrılı)
  23. Aynur Erdoğan Coşkun, Yurtdışı Eğitimliler Ve Mektepliler
  24. Emine Keskiner, Osmanlı Devletinde Modern Eğitim Biliminin Öncüleri Ve Etkileri Üzerine Bir İnceleme (Ayşe Sıddıka Hanım Ve Satı Bey)
  25. Ali Utku, Osmanlı Mekteplerinde Felsefe Eğitimi
  26. Resul Babaoğlu, 19. Yüzyıl Küresel Değişim Dalgasına Bir Uyum Aracı Olarak Mekteb-İ Mülkiye
  27. Mahmut Cihat, Hint Eğitim Sisteminde Modernleşme
  28. Mehmet Ali Doğan, Misyonerlik
  29. Ali Adem Yörük, Osmanlı Hukuk Mektebinde Kadro, Müfredat ve Değişim.
  30. Fuat Aydın, Osmanlı Mekteplerinde Dinler Tarihi Eğitimi.
  31. Aydın Demirtaş, Osmanlı Mektepleri ve Darülfünun.
  32. Cahit Külekçi, İmtiyazlar ve Nizamnâmeler Bağlamında İstanbul’daki Ermeni Okulları (XIX. Yüzyıl)
  33. Eda Eriş Kızgın (Doktora Öğrencisi), Osmanlı Dönemi Rüştiye Mektepleri Mimarisi ve Kırıkkale Taş Mektep Örneği
  34. Rahmi Tekin, Esmer Duman, XIX. Yüzyılda Bir Eğitim Modeli: Aşiret Mektebi
  35. Esra Yıldız, Şeyhülislâm Mehmet Cemalettin Efendi Dönemi Mekteplerde Teftiş ve Islah Çalışmaları
  36. Fatma Tunç Yaşar, Geç Dönem Osmanlı’da Kadınların Eğitimi: Kızlara Mahsus Müfredat Programları
  37. Fırat Küskü, Mekteplerde Hijyen, Dezenfeksiyon ve Karantina (1876-1909)
  38. Hikmet Zeki Kapçı, Günümüz Meslekî Eğitim Problemlerine Tarihten Tutulan Işık: Darülhayr-İ Âli
  39. İlker Mümin Çağlar, Osmanlı Döneminde Manisa Vakıflarının Eğitime Katkıları
  40. Kenan Kargöz, Mekteb-İ Aşîret-İ Hümâyun ve Devlet Politikası
  41. Mehmet Tuğrul, Osmanlı Dönemi Saraybosna Mektepleri ve Vakıflar
  42. Muammer Salim, 19.Yüzyıl Osmanlı Toplumunda Korunmaya Muhtaç Çocuklar Sorunuyla Mücadelede Midhat Paşa Islahhaneleri: Tarihçe, Amaç ve Yöntem
  43. Murat Yılmaz. Mektep Sırasından Muhalefet Safına: Jön Türklerin Mektepli Öğrenciler Üzerinde Algı Yönetimi
  44. Mustafa Gençoğlu, Türkiye’de İlk Özel Hukuk Mektebi Açma Teşebbüsü
  45. Muzaffer Deniz, Sâlnâmelerde Isparta Rüştiyesi/İdâdîsi
  46. Nergis Aydoğdu, Yerlilik Problemi Açısından Türk Aydınının Mekteplilere Eleştirisi: Yenileşmenin Yöntem Problemine Dair Bir Okuma (1908-1918)
  47. Nurullah Aydeniz, Medresetü’l-Kudât Mezunu Bir Müftü ve İcâzetnâmesi
  48. Ömer Yazan, Osmanlı Mekteplerinde Çift Yanlı Kayıt Yöntemine Dayalı Muhasebe Eğitimi
  49. Hatice Ayar, Savtî Usul’den Ses Temelli Yöntem’e: İlk Okuma Yazma Öğretimi Tarihi Hakkında Bir Değerlendirme
  50. Vesile Albayrak Sak, Divanlar Üzerinden Osmanlı Eğitim Sistemine Bakış
  51. Burhaneddin Kıyıcı, Yeni İlm-İ Kelam Döneminde Osmanlı Mekteplerinde Okutulan Kelam Kitabı Örneği: Delail’u-L İkan Fi Beyan-İ Akaidi’l-İman
  52. Rükiye Özdemir Şimşek, 19. Yüzyıl Batılılaşma Döneminde Osmanlı Tıp Eğitim Kurumlarının Gelişimi Üzerine Bir İnceleme: Haydarpaşa Mektebi Tıbbiye-İ Şahane ve Eğitim Sistemi
  53. Z. Hale Eroğlu Sağır, Çin’de Eğitimin Modernleşmesi
  54. Gülbadi Alan, Üç Kolej, Tek Düzen
  55. Mehmet Ali Doğan, Anadolu’da Amerikan Tipi Eğitim: Mardin ve Konya Örnekleri

Important Dates

Application Beginning May 01, 2021
Application Deadline July 25, 2021
Announcement of Accepted Applications July 30, 2021
Announcement of the Symposium Program October 25, 2021
Symposium Date November 17-19, 2021